خرید اینترنتی پسته

در شرایط کنونی، علاوه بر پیشرفت تکنولوژی، وجود بیماری کرونا سبب شده خریدهای حضوری جای خود را به خریدهای اینترنتی و غیرحضوری بدهند و این روش خرید در بین مردم از جایگاه ویژه ای برخوردار شود.

پسته نیز از محصولاتی است که بصورت اینترنتی و مستقیم از کارخانه می توان آن را تهیه و خریداری نمود.

قیمت پسته در بازار تهران

قیمت اصلی این محصول هرسال پس از فصل برداشت تعیین می شود و عوامل زیادی از جمله نرخ ارز بین المللی، فراوانی محصول و میزان صادرات محصول، در نرخ پسته تاثیر گذار خواهد بود و بر همین اساس می توان در مورد قیمت پسته اظهار نظر کرد.

تهران به عنوان پرجمعیت ترین شهر ایران و پایتخت کشور، یکی از بزرگترین مصرف کنندگان داخلی پسته می‌باشد.
از این رو صادرات پسته به خارج از کشور هم بیشتر در این منطقه انجام می‌شود.

بنابراین تعیین قیمت پسته در بازار تهران از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.
در پایان شهریور که فصل برداشت پسته می باشد، پس از خرید پسته در حجم های بالا، مطابق قیمت های جهانی صادرکنندگان،  قیمت پسته مشخص می شود.

علت تعیین قیمت پسته در شهر تهران، وجود دفاتر کاری اکثر تجار و صادرکنندگان این محصول در شهر تهران می باشد.

قیمت پسته در بازار تهران

قیمت خرید پسته از کشاورز

اکثر محصولات کشاورزی که در بازار خرید و فروش می شوند، حاصل یک سال زحمت کشاورز است. کشاورزان تمام وقت و انرژی خود را صرف مراقبت از درختان باغشان می نمایند و در فصل برداشت، طی مدت زمانی کوتاه محصول خود را برداشت نموده و به فروش می رسانند. آنان امید دارند تا ضمن جبران هزینه هایشان سودی از فروش محصولاتشان نیز بدست آورند. پسته نیز جزو همین محصولات کشاورزی می باشد.

اما دست به دست گشتن پسته در بازار و افزوده شدن مبلغی بعنوان سود نفر جدید، سبب می شود پسته ای که در مغازه ها در دسترس مصرف کنندگان قرار می گیرد با قیمت بالا عرضه شود.

حال  با حذف واسطه ها و خرید مستقیم از کشاورز و رساندن آن به دست مراکز توزیع پسته و آجیل، می توان انتظار داشت تا علاوه بر سود رسانی بیشتر به کشاورز، قیمت مصرف کننده نیز کاهش چشم گیری یابد.

قیمت خرید پسته از کشاورز

مرکز خرید پسته

دو قطب اصلی باغهای پسته استانهای کرمان و اصفهان می باشند اما کاشت و تولید این محصول مفید، در استانهایی چون قم، خراسان، فارس و یزد نیز بدلیل دارا بودن آب و هوای گرم و خشک، صورت می پذیرد.

خرید پسته از مراکزی که با باغداران پسته و همچنین با خریداران این محصول بطور مستقیم و بدون واسطه در ارتباط هستند، علاوه بر کاهش هزینه خرید، تهیه پسته مرغوب و تازه را نیز بدنبال دارد.

کارخانه تذرو با هدف جلب رضایت فروشندگان و خریداران پسته و همچنین کاهش قیمت مصرف کنندگان، از مراکز خرید معتبر با سابقه درخشان می باشد.

مرکز خرید پسته